Vážené kolegyně a kolegové, situace s koronavirovou nákazou se opět zhoršila. Protože se značně zvýšilo nebezpečí karantény nebo nemoci, jsme nuceni přijmout znovu zpřísněná hygienická a režimová opatření. Rušíme také plánované splutí Berounky a do odvolání všechna setkání většího počtu zaměstnanců. V případě nedostatku ochranných pomůcek a prostředků se domluvte se svým vedoucím.
Režimová opatření VAK Beroun
platná od 8. 9. 2020
1. Vstupní kontrola – od 9. 9. 2020 bude při příchodu do zaměstnání každému zaměstnanci změřena teplota. Kontrolující i kontrolovaná osoba musí mít zakrytá ústa a nos rouškou. Při naměření 37,0 °C a více nebude zaměstnanec vpuštěn na pracoviště.
Sídlo společnosti
Technickohospodářští pracovníci budou přicházet do práce výhradně přes recepci, kde bude provedena kontrola teploty. V době mimo pracovní dobu recepce bude kontrolu zajišťovat pracovník ostrahy.
Zaměstnanci provozů budou kontrolováni vedoucím.
Středisko Hořovice
Kontrolu budou zajišťovat vedoucí provozů nebo jimi pověření zaměstnanci.
Ostatní střediska
Zaměstnanci ostatních středisek jsou povinni kontrolovat tělesnou teplotu individuálně a v případě zvýšené teploty informovat svého nadřízeného.
2. Každý zaměstnanec je povinen neprodleně sdělit nadřízenému:
- zhoršení svého zdravotního stavu
- zhoršení zdravotního stavu členů společné domácnosti
- nařízení karantény zaměstnanci či členovi společné domácnosti zaměstnance
- podstoupení testu na výskyt koronaviru u zaměstnance či člena společné domácnosti
- jakýkoliv kontakt s pozitivně testovanou osobou.
3. Případná absence zaměstnance bude řešena následujícím způsobem:
- Překážka na straně zaměstnance – v případě, že se zaměstnanec necítí dobře, ale příznaky nevyžadují návštěvu lékaře. K dispozici jsou pro období 09-12/2020 tři dny placeného volna k vyřizování soukromých záležitostí (upraveno Rozhodnutím ředitele 01/20).
- Pracovní neschopenka od lékaře – v případě, že se zaměstnanec necítí dobře a navštíví lékaře. Pracovní neschopnost se dále řídí pokyny lékaře.
- Překážka v práci na straně zaměstnavatele – v případě potřeby může vedoucí rozhodnout o překážce v práci, např. při zvýšené teplotě při vstupní kontrole nebo při podezření na nemoc COVID-19 u členů společné domácnosti zaměstnance. Nařízená překážka v práci bude neprodleně oznámena na personální oddělení a se zaměstnancem bude domluven další postup (např. návštěva ošetřujícího nebo závodního lékaře).
4. Rozdělení pracovníků do skupin – je nutné rozdělit pracovníky na jednotlivých pracovištích do oddělených skupin, které jsou schopny zajistit základní provozování VaK. Tyto skupiny střídat na pracovišti tak, aby byl vyloučen jejich kontakt. Dbát zvýšené hygienické ochrany, střídat využití prostor a zabránit kontaktu mezi jednotlivými skupinami.
V případě technickohospodářských pracovníků využívat homeoffice.
Omezit přístup provozních pracovníků do administrativní budovy a naopak. Omezit kontakt s pracovníky skladu na krátké vydávání a vratky materiálu. Vydávání materiálu provádět v době kratší 15 min, zajistit odstupy či používání roušek.
5. Minimalizovat vzájemný kontakt - veškerá jednání mezi zaměstnanci konaná ve vnitřních prostorách omezit na dobu max. 15 min, zajistit větrání místností. Ve společných prostorách (jídelna, kuchyňky…) minimalizovat kontakty. Platí i pro setkávání zaměstnanců v kanceláři skladu.
6. Práce v rizikových podmínkách – za rizikové podmínky se považuje práce na kanalizačních sítích a objektech na ní, kde hrozí potřísnění odpadními vodami. Jedná se zejména o kanalizační stoky, kontrolní šachty, oddělovací komory apod. Při práci v těchto podmínkách je nutno používat ochranné pomůcky – nepromokavé unity a rukavice, celoobličejové masky s filtrem, polomasky s filtrem nebo respirátory a ochranné brýle. Po ukončení práce je nutno provést řádnou dezinfekci ochranných pomůcek a použít opakovaně nejdříve po 48 hodinách. V případě nejasností/pochybností kontaktovat referenta BOZP.
7. Dezinfekce – po ukončení pracovního výkonu provést dezinfekci pracovních prostředků (mechanizace, vozidel, ochranných pracovních pomůcek). Jedná se především o dotykové plochy, ovládací panely mechanizace, interiéry vozidel apod.
8. Komunikace s dalšími osobami omezit na bezkontaktní – telefon, email, videokonference apod. Při neodkladných jednáních (např. kontrolních dnech, jednáních s orgány státní správy vyžadovat od všech účastníků použití roušek a dodržovat bezpečné odstupy (min. 2m).
9. V případě nutné návštěvy na pracovišti ověřit tělesnou teplotu návštěvníka při vstupu. Při teplotě 37°C a vyšší nebude návštěva vpuštěna do areálu. Všechny externí osoby musí mít při vstupu do areálu roušku.
10. Požadavky zákazníků řešit přednostně telefonicky, elektronickou cestou, využít poštovní box u vchodu do budovy.
11. Dbát zvýšené hygieny používáním bezoplachových desinfekčních gelů (umístěné na toaletách a dalších prostorách, vydávané ve skladu pro osobní potřebu).
12. Účast na školeních, seminářích, konferencích musí být projednána a schválena ředitelem společnosti.
Dodržování uvedených opatření je povinné a jejich nedodržování lze považovat za závažné porušení pracovní kázně.
7.9.2020