Přejít na obsah stránky

Info

Vážení zákazníci, spustili jsme pro Vás nový zákaznický portál, dostupný je přes odkaz MŮJ ÚČET.

Milé kolegyně, milí kolegové.

 Ačkoliv prožíváme stále ještě podivnou „kovidovou“ můru, život se nezastavil, a tak i v naší firmě se stále něco děje. A to je dobře, protože firma bez vývoje je firma bez budoucnosti.

Loni na podzim jsme hodnotili, jak vypadá naplňování strategie, kterou představenstvo odsouhlasilo v roce 2016. Moc nás potěšilo, když jsme viděli, kolik se toho povedlo. Za skvělé považujeme zejména to, že tyto změny nejsou něčím, co by někdo nařídil nebo přinesl zvenčí hotové, ale vše vymýšlíme a nastavujeme sami. Díky tomu se nám daří nacházet řešení, která opravdu fungují.

Kromě toho jsme také firma, která stále roste. Náš roční obrat se přiblížil půl miliardě korun, investiční rozpočet dosahuje 85 miliónů korun a je jen otázkou měsíců, než překročíme hranici 100 tisíc odběratelů. Přitom máme stále méně zaměstnanců, než jsme měli před rokem 2000. To vše vyžaduje vysokou dávku profesionality, disciplíny a komunikace. Právě posledně jmenovaná – komunikace – je stále obtížnější. Není to jen současnou situací, kdy je problém se potkávat osobně. Souvisí to i s pracovním vytížením na všech pozicích. Efektivita práce se za poslední desetiletí výrazně zvýšila, ale na druhou stranu to znamená méně času na výměnu informací, méně času na osobní setkávání, na formální i méně formální komunikaci.

Doba se nedá zastavit, vývoj se nedá zpomalit, a pokud chceme být profesionální firmou představující špičku oboru, musíme se umět přizpůsobit a hledat řešení. V České republice je více než 3000 provozovatelů vodovodů a kanalizací. My patříme k 50 největším. Ale také chceme určitě patřit mezi 50 nejlepších, že? A proč ne mezi 20 nejlepších? Ostatně před měsícem jste se mohli dočíst v POWER INFO o projektu Flexnet, zavedení dvousložkové ceny, odkupech majetku nebo o způsobu zajištění dodávky vody pro rozvoj našeho území bez dopadu na cenu vodného. To všechno jsou projekty a aktivity, které z nás dělají moderní a do budoucna hledící firmu.

A právě na lepší komunikaci, lepší přenášení informací mezi odděleními i vedoucími a jejich týmy jsou zaměřeny dvě podstatné a aktuální změny.

Tou první je přechod celé firmy na licence Office 365. Co to znamená? Znamená to, že všichni zaměstnanci budou mít svůj Office účet a prostředí, ve kterém se budou moci pohybovat, ať už v počítači nebo na tabletu či v mobilu. Tento softwarový balík propojený s e-mailem nahradí dosluhující intranet a zároveň se toto sdílené prostředí otevře úplně všem zaměstnancům. Podpoří to elektronické předávání dokumentů – od podkladů k fakturaci a provozních výkazů až třeba k dovolenkám. Umožní to odkudkoliv si otevřít aktuální firemní dokumenty, jako jsou směrnice, provozní řády, zápisy z porad apod., což dosud šlo jen z počítače připojeného na firemní síť.

Protože chceme, aby přechod byl hladký a rychlý, budeme spolupracovat s profesionální firmou, která nám zajistí pomoc při nastavení a hlavně nás všechny zaškolí.

Druhou podstatnou změnou je úprava uspořádání útvaru technického ředitele. Má-li fungovat dobře spolupráce a výměna informací v týmu a také spolupráce vedoucího a jeho podřízených, nesmí být týmy příliš velké. S tím jsme se dlouhodobě potýkali a dlouho hledali správný čas, správné lidi i prostředky na změnu. Nyní nastala ideální doba a tak vám můžeme představit nové uspořádání útvaru technického ředitele. Spočívá zejména ve snížení počtu přímých podřízených technického ředitele, tj. ve sloučení provozů vodovodů a kanalizací do provozního střediska Beroun a provozního střediska Hořovice. Nejpočetnější středisko – vodovody Beroun, se dále rozdělí na dvě části, a to na sítě a na údržbu. A poslední změnou je vytvoření nového úseku provozně technických činností. Detaily si můžete prohlédnout v přiloženém rozhodnutí ředitele.

Všechny prosíme, aby tyto změny podpořili. Samozřejmě to ze začátku může trochu drhnout, než se vše správně nastaví, předá a rozjede. Ale věříme, že po krátkém čase nezvyku a obtíží vše poběží hladce a nakonec lépe než dosud.

Do konce pololetí chceme uspořádat tzv. rozvojové rozhovory, které dosud probíhaly jen u technicko-hospodářských pracovníků. Letos poprvé, po dlouhé přípravě a ozkoušení na jednom z provozů, je hodláme rozšířit na celou firmu. Bude to pro vás i příležitost říci svému nadřízenému, jak tyto nové změny hodnotíte, přijít s novými nápady nebo podněty. Také bychom ještě do letních prázdnin chtěli zopakovat průzkum spokojenosti zaměstnanců.

Je nám líto, že tyto informace vám předáváme touto formou. Bohužel nám situace neumožnila sejít se na obvyklém setkání zaměstnanců. Dokonce i valná hromada společnosti byla odložena a snad proběhne v červnu.

Závěrem vám chceme poděkovat za to, že i v této nesnadné době firma funguje bez problémů. Víme, že je to pro všechny těžké a vyčerpávající, a doufáme, že už to brzy skončí a budeme moci zase žít normální životy. To, jak jsme dosud v této době obstáli, ukazuje sílu a odbornou zdatnost celé firmy a všech zaměstnanců.

 Těšíme se s vámi všemi brzo na viděnou.

 J. Paul, R. Badin, P. Fritschová

Přejít na navigaci