Situace v ČR se vůbec nelepší a počty infikovaných neustále rostou a už i u nás ve firmě. Proto přistupujeme k dalším a přísnějším opatřením, abychom zabránili masívní nákaze nebo karanténě v naší firmě.
Nezapomeňte, že všechna tato opatření na pracovišti ochraňují vás i vaše kolegy. Uvědomte si prosím, že se ale takto zodpovědně musíte chovat i mimo pracoviště v osobním životě.
Pracujete u firmy, která zajišťuje jednu ze základních služeb pro obyvatelstvo. Myslete na to a chovejte se podle toho. Je to nesmírně obtížné období, ale jen společně a s dodržením všech ochranných opatření se nám jej povede bez újmy překonat.
Chování na pracovišti
Je povinné nošení roušek při vzájemném kontaktu a při pohybu ve společných prostorách vč. vozidel a kanceláří. Platí i při dodržení odstupu! (= pouze pokud jsem sám ve vlastní kanceláři/vozidle, nemusím mít roušku)
Po dohodě s nadřízeným je potřeba využít maximálně možnosti práce z domova, střídání na pracovišti nebo využití volných kancelářských prostor.
Rozdělení pracovníků do skupin – je nutné rozdělit pracovníky na jednotlivých pracovištích do oddělených skupin, které jsou schopny zajistit základní provozování VaK (jako v jarních měsících).
- U těchto skupin zajistit jen nejnutnější kontakt se zbytkem firmy
- I v rámci skupin dodržovat všechna pravidla bezpečného chování
- Nepoužívat společnou šatnu a sprchy
- Doporučuje se střídání skupin v práci ob den
- V případě nutného souběhu práce více skupin během jednoho dne dbát zvýšené hygienické ochrany, střídat využití prostor a zabránit kontaktu mezi jednotlivými skupinami.
Obdobně postupovat i u administrativních pracovníků.
Služby a činnosti u zákazníků.
Při dodržení zde uvedených opatření lze i nadále zajišťovat následující služby:
- Vývoz jímek odpadních vod
- Dovoz vody
- Montáže vodovodních a kanalizačních přípojek
- Montáže vodoměrných sestav u nových odběrných míst
- Výměny VDM v případě jejich umístění v šachtách
- Výměny VDM v bytových domech a provozovnách, kde jsou dodržována karanténní opatření
Dezinfekce
- po ukončení pracovního výkonu provést dezinfekci společných pracovních prostředků (mechanizace, vozidel, ochranných pracovních pomůcek). Jedná se především o dotykové plochy, ovládací panely mechanizace, interiéry vozidel apod.
- vedoucími zaměstnanci zajistí podle potřeby možnost dezinfekce prostor ozonem
Zvýšená hygiena – dbát na zásady pravidelné hygieny:
- dveře s častým pohybem osob ponechávat trvale otevřené
- dveře na toalety přivřené (aby nebylo nutné dotýkat se klik)
- Celkový úklid v budovách rozšířen o denní mytí klik, madel a zábradlí desinfekčními prostředky
- ve vlastním zájmu si v průběhu dne dezinfikujte pracovní prostor a pracovní pomůcky a potřeby
- omezte osobní kontakt i vzájemně mezi sebou, dodržujte co největší odstupy
- zejména ve společných prostorách se chovejte tak, že přístroje, nástroje a plochy, kterých se dotýká vice lidí, jsou potenciálně nebezpečné. Používejte jednorázové rukavice, řádně si myjte ruce a dezinfikujte si je. Vedoucí zajistí dostatek dezinfekce (Anti-Covid, chlorová dezinfekce, střičky ve skladu)
- jídelna v budově A v sídle společnosti je uzavřena, lze použít kuchyňku. Omezte pobyt v těchto prostorách jen na nejnutnější dobu. Obdobně se omezuje pobyt ve společných prostorách v dalších administrativních a provozních objektech.
Upravuje se možnost nařízení dovolené zaměstnavatelem. Čerpejte podle možností dovolenou již od teď. Dovolená na tento rok se bude převádět opravdu jen ve výjimečných případech, jako dlouhodobé onemocnění; výjimkou je 5 dní dodatkové dovolené podle Kolektivní smlouvy). O převod musí být zažádáno u ředitele společnosti do konce listopadu.
Stanovuje se hranice maximálního zůstatku dovolené 10 dní k 30.11.2020. Prosíme, abyste si dovolenou po dohodě s vedoucím čerpali průběžně. Využijte ji na odpočinek a vhodnou zábavu, tato situace je pro nás pro všechny stresující a pár dní, kdy se můžete věnovat rodině nebo sami sobě, jsou teď obzvlášť velmi důležité
Zaměstnanci přicházející do styku s veřejností jsou vybaveni respirátorem (v počtu min. 1 ks/den, pro možnost opakovaného použití viz odkaz). Pro zvýšení ochrany zejména při práci v blízkosti zákazníků (např. vývozy jímek, opravy přípojek) využívejte obličejové polomasky Nanologic s filtry FFP3 z nanovlákna s možností opakovaného použití doplněné brýlemi (vydání zajistí vedoucí zaměstnanci podle potřeby)
V práci se musíte cítit bezpečně, takže pokud to tak není, proberte to se svým vedoucím a dohodněte se na případných dalších opatřeních, ochranných pomůckách nebo zvláštním režimu.
Přítomnost cizích osob
Omezení návštěv jen skutečně absolutně nezbytné. Probíhat budou v malé zasedací místnosti v přízemí nebo v budově B a po celou dobu návštěvy bude povinnost mít ústa zakrytá rouškou nebo respirátorem bez ventilku. Pro vstup cizích osob platí měření teploty a dezinfekce rukou. Navštívený zajistí následnou dezinfekci stolu. Správa budov zajistí pravidelné doplňování prostředků pro dezinfekcí ploch a rukou. Návštěvu předem odsouhlasí ředitel společnosti, TŘ nebo FŘ.
Dodávka služeb a materiálů bude probíhat jako dosud, objednatel ručí za dodržení hygienických postupů a pravidel platných ve firmě. U pobytu na delší dobu, kdy se nepředpokládá soustavná přítomnost zaměstnance VAK Beroun, budou všechny osoby prokazatelně seznámeny s platnými pravidly a opatřeními a bude vyžadováno jejich dodržování (zajistí správa budov nebo osoba sjednávající dodávku, práce nebo pobyt v objektu). Seznámení s pravidly je možné stáhnout zde.
Komunikace s dalšími osobami – při komunikaci s osobami, které nejsou v zaměstnaneckém poměru k VAK Beroun upřednostnit při komunikaci telefon, email, videokonference apod. Při neodkladných jednáních (např. kontrolních dnech, jednáních s orgány státní správy, obchodní jednání vyžadovat od všech účastníků použití roušek a dodržovat preventivní opatření (vyloučit fyzický kontakt, používat roušky a dezinfekce, udržovat odstupy, jednání organizovat venku).
Zákaznické služby – Zůstává otevřené ZC v Berouně do doby, dokud nebude vyhlášeno úplné omezení pohybu a služeb.
Zákazníci musí při návštěvě ZC dodržovat bezpečnostní opaření pro ochranu našich zaměstnanců.
Onemocnění, karanténa
Každý zaměstnanec je povinen neprodleně sdělit telefonicky nadřízenému
- zhoršení svého zdravotního stavu
- zhoršení zdravotního stavu členů společné domácnosti
- nařízení karantény zaměstnanci či členovi společné domácnosti zaměstnance
- podstoupení testu na výskyt koronaviru u zaměstnance či člena společné domácnosti
- jakýkoliv kontakt s pozitivně testovanou osobou.
Případná absence zaměstnance bude řešena následujícím způsobem:
- Překážka na straně zaměstnance – v případě, že se zaměstnanec necítí dobře, ale příznaky nevyžadují návštěvu lékaře. K dispozici jsou pro období 09-12/2020 tři dny placeného volna k vyřizování soukromých záležitostí (upraveno Rozhodnutím ředitele 01/20).
- Pracovní neschopenka od lékaře – v případě, že se zaměstnanec necítí dobře a navštíví lékaře. Pracovní neschopnost se dále řídí pokyny lékaře.
- Překážka v práci na straně zaměstnavatele – v případě potřeby může vedoucí rozhodnout o překážce v práci, např. při zvýšené teplotě při vstupní kontrole nebo při podezření na nemoc COVID-19 u členů společné domácnosti zaměstnance. Nařízená překážka v práci bude neprodleně oznámena na personální oddělení a se zaměstnancem bude domluven další postup (např. návštěva ošetřujícího nebo závodního lékaře).
Návrat z karantény, nemoci
Návrat z karantény je možný jen po předložení negativního testu. V případě, že test nenařídí ošetřující lékař nebo hygienická stanice, bude test zaměstnanci proplacen.
O ukončení pracovní neschopnosti rozhoduje ošetřující lékař. Po vyléčení z nemoci COVID-19 se netestuje, pokud nepřetrvávají příznaky nemoci. Ukončením PN je zaměstnanec považován za zdravého a neinfekčního. Důrazně doporučujeme nazamlčovat případné obtíže, konzultovat situaci s lékařem a nemoc řádně doléčit.